Guide til reservation af medieudstyr

Alle ansatte på ISJ kan reservere medieudstyr og booke klassesæt via bibliotekets hjemmeside.

Reservation af medieudstyr

Medieudstyr reserveres under menupunktet ‘medieudstyr > reservation’ og kræver et bruger-login, som kan oprettes af alle ansatte på ISJ ved at benytte sin ISJ-mailadresse (ex. iou@sanktjoseph.dk.) Herefter modtages en bekræftelsesmail, hvormed man aktiverer sin konto.

Systemet er sat sådan op, at man ikke kan reservere udstyr, der har samme lokation på biblioteket som noget der allerede er reserveret af anden lærer på et givent tidspunkt.

Eks.: Alle seks Mac-computere kan ikke reserveres i lektioner, hvor der allerede er foretaget en reservation af green screen, Smartboard eller Lego Mindstorms, da disse reservationer fysisk vil karambolere og forstyrre hinanden. I dette tilfælde fordi to af vores seks Mac’er fysisk er samme sted som green screen, Lego Mindstorms og Smartboard.