Guide til booking af klassesæt

Alle undervisere tilknyttet ISJ kan booke klassesæt ved at benytte menupunktet ‘Book klassesæt’ og forudsætter brug af sit UNI-login. Her kan man som lærer også se, hvad man i øvrigt har lånt på skolens bibliotek. (Nye ansatte bedes kigge forbi biblioteket for at blive registreret!)

Sådan booker du et klassesæt (Bookingsystemet virker ikke i Chrome.)

HUSK AT LOGGE PÅ MED DIT UNI-LOGIN INDEN DU SØGER!

• På surf.ciceros forside starter du med at logge dig ind med dit Uni-login i menuen øverst til venstre.
  • Herefter fremsøges ønskede klassesæt i søgefeltet øverst til højre.
  • Hvis materialet findes og kan bookes, vil en knap vises til højre med teksten “Book”. (I en parentes vises også det maximale antal bøger, der kan bookes.)
  • Når du trykker på “Book” lægges klassesættet i din kurv, som du kan gå til med det samme for at færdiggøre din booking. Du kan også vente til senere, hvis du ønsker at booke flere klassesæt.
  • Du går til bookingkurven via venstremenuen eller menuen i toppen af siden. Her ses nu det eller de klassesæt du ønsker at booke.

Følgende procedure i fem trin skal nu følges for at gennemføre bookingen:

• Vælg lånergrupper (skole + klasse)
  • Vælg antal bøger
  • Afhentningssted (er automatisk ISJ)
  • Bookingperiode
  • Tryk på knappen “Gem booking”
    Sæt IKKE flueben i “viderelån!”
    (Her kan du også skippe bookingen.)

En booking skal foretages senest tre arbejdsdage før, man har behov for materialet, så bibliotekets personale kan klargøre bookingen. En booking kan alternativ foretages på biblioteket med hjælp fra os.